Thursday, 7 October 2010

Sore feet

This morning we went for a 6km run. We ended up running 7km because I took a new route and that appeared to be a little bit longer. We are running barefoot (on VVF) now for 5 weeks and for the first time my feet are starting to feel a bit sore on the midfoot, at the place where I land. No real pain  but more like a little bit bruised. So I'm gonna keep an eye on that because I don't want to get an injury. For saturday we planned a 8km run so for today and tomorow I'll better take it easy ;-)

-Esther-

2 comments:

  1. Even een reactie in het Nederlands, als dat mag;
    kijk alsjeblieft uit met deze (beginnende) blessure… ik loop zelf al weer een tijd op VVF's, met groot plezier overigens, maar heb sinds eergisteren last van hetzelfde als wat jij hier omschrijft. Eigen schuld; ik voelde aan het begin van m'n training al een zeurende pijn, maar had een paar flink snelle km's in gedachten en ben dus 'door de pijn heen gelopen'. Na de snelle km's voelde ik èrg duidelijk dat ik dat beter niet had kunnen doen. Nu na twee dagen wordt de pijn langzaam wat minder, maar ik heb duidelijk m'n les geleerd;
    luister naar de signalen die je lichaam je geeft!
    Ik had gewoon rustig terug naar huis moeten dribbelen, een avondje iets anders doen dan trainen, en daarna rustig de draad weer moeten oppakken. Afijn, de boodschap is duidelijk denk ik :-S

    Iets anders: leuke website, mooi om te zie dat ook anderen in de buurt op het gebied van barefootrunning bezig zijn! Samen met een vriend en Anyones Runshop ben ik ook bezig wat dingen op te zetten, we laten meer weten zodra er concreet nieuws is!

    ReplyDelete
  2. Hey Marc, tuurlijk mag het ook in het nederlands ;-)
    Dankjewel voor je advies! Ik heb het zeker ter harte genomen. Gister en vandaag heb ik niet gelopen, morgen ook nog maar even niet. Ik heb mijn voet laten masseren en er blijkt een flinke vochtophoping te zitten onder mn middenvoet. Dat moet eerst maar even wegtrekken voordat ik weer ga lopen. Beter een paar dagen eruit liggen dan een paar weken. Dus de komende dagen maar fietsen, wat ook leuk is.

    Paul en Ans zijn goede vrienden van ons en ik had al wat van ze gehoord over jullie ideeen. Leuke kennis te maken via deze weg!

    Voor jou geld ook, luister naar je lichaam! Niks forceren dus, hoe moeilijk het ook is om het toch niet even te proberen. Tips en leuke sites zijn altijd welkom, dus als je wat leuks hebt voor op ons blog laat t weten.

    -Esther-

    ReplyDelete